Dnes je neděle, 13.7.2025
Svátek slaví Markéta, zítra Karolína.
banner_responzivni_test_nahore.php
bann-mobil1-320x100.php

Diskuzní fórum

zpět Přidat komentář k "odstrkovane deti".
Jméno :

Zpráva:


Upozornění:
  • Není dovoleno vkládat placené nabídky na cokoliv. Vložení placené nabídky bude mít za následek smazání příspěvku, opakové vložení pak zrušení přístupu. Pro osobní prezentaci používejte výhradně náš katalog.
  • Pokud budete vkládat příspěvek jako nepřihlášený uživatel, zobrazí se Vaše IP adresa u příspěvku.
    Tato funkčnost je zavedena pro odstranění SPAMů. Děkujeme za pochopení.
  • Administrátoři si vyhrazují právo mazat komentáře, které se dají považovat za spam, tj. nepřináší žádný další obsah, jsou obtěžujícího charakteru nebo se zjevně jedná o klamavou reklamu na cizí služby. Posouzení pak leží výhradně na administrátorech.
  • Vložením příspěvku souhlasíte s pravidly fóra.

odstrkovane deti

ayka
12.05.10
18:30
Nereg.

IP: .*
Ahoj lidicky:
Mozna , ze nekteri z vas znaji a nebo meli ve tride skoluzaka(cku), ktery byl porad sam, ostatni deti se mu posmivaly nebo ho ponizovaly , nektere ho mozna dokonce i bili... stranily se mu , nebraly ho mezi sebe, podcenovaly ho a odstrkovaly.
Chtela bych od vas znat vas nazor na to , jak takovemu odstrkovanemu diteti pomoci, co pro neho udelat , aby se integroval ve tride a nebo v kolektivu... .
dekuji predem za vase pismenka a preji hezky vecer
 
Teoretik
12.05.10
18:51
Nereg.

IP: .*
Na nic bych nečekal a vyhledal změnu školy a to i za cenu ev.dojíždění.
 
ayka
12.05.10
19:36
Nereg.

IP: .*
teo: no a co kdyz takovy dite ma vsude kam prijde takove problemy?
 
Maty
12.05.10
21:14
Nereg.

IP: .*
ayko, tak to už se nedá nazvat jinak, než stejné "navlnění". Před několika hodinami jsem přemýšlela a diskutovala na téma "Děti jako oběti (nebo rukojmí?) agresivity dospělých" (v Číně muž zastřelil několik dětí ve školce).

Pomoc dětem, o kterých píšeš, je dost složitá, protože příčina jejich chování může být způsobena různými podněty: vztahy v rodině (vysoké nároky, agresivita, neláska, lhostejnost, ponižování, vydírání - dospělými bývá velmi umně maskováno), povahovými vlastnostmi dítěte (přecitlivělost, neprůbojnost, malé sebevědomí, stydlivost). Možná by pomohlo poznat (bez jakéhokoli očekávání) tu rodinu, ve které dítě vyrůstá, tozn. vyslechnout rodiče i dítě a najít to pozitivní, co je možné u dítěte podpořit a vyzdvihnout, aby samo pocítilo svoji cenu a tím se změní vztahy jeho okolí k němu. Je to však velmi citlivé, protože jde-li o narušené vztahy v rodině, dítě se velmi snadno upne na toho, kdo mu chce pomoci, a tím se jeho pozice v kolektivu jen zhorší. Nebo naopak je vůči dospělým nedůvěřivé (v případech týrání a zneužívání), že je velmi těžké navázat kontakt (ale to spíš u dětí, které se brání agresivitou).

Asi jsem žádný návod nepřinesla, snad někdo přidá polínko výživnější.. V každém případě Ti přeji hodně trpělivosti. Všem přeji příjemný večer.
 
Katarína
12.05.10
22:01
Reg. před 2016

Ayko: napadá mne spousta situací, u kterých jsem se vyskytla. Kdysi jsme měli ve třídě spolužáky, kteří se nějak "lišili" /nebudu popisovat, je to dlouhý, není třeba/. Měli jsme úžasnou učitelku od 1.do5.třídy, posílám jí často dík do nebíčka, uvědomuji si velmi, jak nás nesmírně pozitivně ovlivnila.I jinak mne Tvoje téma velice zaujalo, protože vlastně o tom samém "zpívám svou písničku" tady na Věštírně "dokola" / tím Tě zdravím, Maty, "vedle" píšeš totéž ve světlefialovém, na Věštírně mě zajímal vždy průběh diskusí a "nemožnost" anebo neschopnost diskutovat objektivně, proto jsem vlastně začala i přispívat/. Protože tady v diskusích je to mnohdy úúúúplně stejný - abych nepřeháněla, tak tedy velmi podobný!
Pokud dám dohromady vše, co jsem vypozorovala, četla, viděla, dala do souvislosti s jinými - zdánlivě nepodobnými - situacemi, vychází mi z toho "sousto", se kterým - mám pocit- bych dokázala něco podniknout.
Popisuješ danou situaci velmi spoře, nějak "obecně", nepíšeš, z jaké pozice hledáš řešení situace - z pozice učitelky, z pozice spolužáků, z pozice rodiče, z pozice vyčleněného žáka - který je v podstatě ostatními regulérně šikanován.
Obecně - bez znalosti podrobností - se mi to jeví takto: Proč je sám? - někdo je RÁD sám, potřebuje to tak. Někdo má třeba autistické rysy. Má obrovské IQ... třeba... Základní je - znát důvod osamocení, což může být velmi rozmanité, z toho by bylo dobré se odrazit /možná/. Další základ je potřeba komunikace, vzájemné respektování, pochopení, osobní prostor - nalézt způsoby, umožnit. "Umožnit prožití" samoty dětem ze šikanující většiny - možná včetně odstrkování, aby samy vnímaly, jak se cítí človíček, ke kterému se většina takto chová /nemá východisko, nemá prostor, aby se uplatnil, cokoliv udělá, je špatně, otloukánek, nemá šanci/. Vzhledem k tomu, že v každém člověku je všechno, tudíž i klady, najít způsob, jak může odstrkovaný žáček tyto svoje vlastnosti projevit, uplatnit - aby i ostatní mohli vidět, že v každém z nás nějaká úctyhodná vlastnost vězí, každý máme něco své, čím se můžeme vzájemně obohatit. No, ani dál nic nepopisuji, byla bych dlouhá, není třeba. Ještě další "obecně": každému je potřeba dát "manévrovací prostor", důstojnost, respekt, možnost zachovat si svou tvář. Kdo je zahnán do kouta, nezbývá mu příliš na výběr - jak reagovat? - obrana, útok, rezignace, beznaděj. Netrestat!!!!!to je k ničemu /tady ve školství jsou stále tresty - různé stupně důtek, snižené známky z chování = kravina - to by se mělo "dávkovat" pouze v NEJNUTNĚJŠÍCH případech, jinak - dnešní realita = imunita dětí k "trestům" je obří, mají to na háku... ./. Šikanovaného "nelitovat" - to ponižuje a oslabuje, "normalizovat" situaci, po vyřešení uzavřít a nevracet se k tomu. Atdatdatd.čau
 
Katarína
12.05.10
22:03
Reg. před 2016

Maty: nečetla jsem Tě, až jsem vložila to "svoje" /mezitím odbíhám, psala jsem na pokračování... /. No, je to jasné, není co dodat... ..ahoj
 
Tilly
13.05.10
12:35
Reg. před 2016

Ahojky, nemám čas si číst co jste napsali takže se omlouvám pokud se budu opakovat. Ayko: Tohle je velice těžká situace, ale já osobně si myslím, že se dá vyřešit (snad). Ve třídě jsme měli holku, kterou ,,šikanovali' a vyřešili jsme to s kamarádkama jednoduše, zkrátka jsem se s ní začala bavit ještě se dvěma holkama a když ostatní viděli, že je někdo kdo jí pomůže nechali toho. Otázkou je jestli ji šikanuje celá třída. Většinou se třída rozdělý na skupinky. První skupinka šikanuje, druhá se o to nestará. Pokud se z druhé skupinky někdo najde tak se všechno vyřeší, pokud ne je lepší změnit školu.
 
ayka
13.05.10
12:35
Nereg.

IP: .*
Dekuji devcata... jiste ze s vami souhlasim... kazde dite ma svou historii a s kazdym se musi jednat trochu jinak
Nechtela jsem davat konkretni priklad, nebot me zajimal vseobecny "navod" jak na to , jak pomoci... tenhle fenomen se objevuje vsude i s tim souhlasim, ne jen mezi detma,... obycejne neni tak markantni , protoze dospeli jsou vice hypokricti a umi ublizit jinak , bez toho ,aby to bylo tak videt! ... Ty deti si to sebou nesou cely zivot, jizva zustane a ovlivni to jejich charakter... ... .. Popisu vam situaci v par slovech to asi nepujde, no, snad ji vystihnu co nejpresneji:
jedna se o 7mou tridu , do ktere chodi i moje dcera( moc je neznam, tuhle tridu mam teprve par mesicu)... .ruzne narodnosti , ruzne barvy pleti, samozrejme i ruzne pomery v rodine... .
mimo skolu se decka zvou mezi sebou na ruzne oslavy ,v sobotu odpoledne se schazeji v jednom klubu... ale nikdy s nimi nevidam par zaku ze tridy , ani holcinu o ktere vam budu psat ... (jmenuje se Claire)
moje dcera ji "nemusi",ale to jsem vnimala jako zarlivost , nebot obe maji stejnou"nejlepsi" kamaradku... rozdil je v tom , ze ma dcera ma i jine kamaradky , kdezto ta divcina jen ji... .
ale k veci: kolektivni sport... 4druzstva , kapitani si vybrali sami sve spoluhrace... .ja pendluju mezi 2ma hristi, rozhodci jsou spoluzaci...
najednou za mnou prijde Claire , oci plne slz a vraci mi drez s tim , ze uz hrat nebude , protoze ji stejne vsichni prehlizeji a nikdy neprihraji... zastavim hru a davam akcent na to , co znamena slovo KOLEKTIVNI... nacez mi ostatni svorne odpovi , ze kdyz ji prihrajou , tak ona se naschval mici vyhne... .(jasne 10x ceka , mozna i reklamuje prihravku a nic , tak po 11ty se jim na to vykasle)
Necham tedy ostatni hrat bez Claire , ona stejne prez slzy nevidi na krok a po chvili s ni zacnu diskutovat... .
Z diskretni zakyne(jak jsem ji predtim etiketovala) se mi vyjevi velice citlive dite , ktere je ignorovane, odstrkovane a trpici samotou a to jiz dlouhou dobu... proste micova hra= posledni kapka k tomu aby vaza pretekla
v jejich ocich ctu apel SOS a tak se ji zeptam , jestli chce abychom to s ostatnimi prodiskutovali ,i kdyz to neni moje role;toto by mel resit jejich tridni ucitel...
souhlasi
a tak svolam celou tridu abychom v klidu zahajili "MEA CULPA"...
kratky spitch o tom jak to boli byt vyzaren z kolektivu o tom , ze kazdy je jiny , o respetovani charakteru atd... a zahajila jsem debatu o tom co by decka mohli vytknout Claire ohledne jejiho chovani at osobniho vuci kazdemu z nich , tak chovani vuci celemu kolektivu..S tim , ze to Claire musi vedet , aby se mohla popripade prizpusobit (je-li to v jeji moci).
samozrejme, ze ze zacatku ticho ... .ale potom se jazyky rozvazaly, dokonce i to , ze od nekoho uz dostala facku ... suma sumarum , to co ji vytykaji je, ze je sprtna(kdyby ji brali sebou trebas v sobotu do klubu , tak by se z nudy tolika neucila ze?)... ze kdyz s ni nekdo chvili mluvi , ze se pak na nej lepi(prirozena reakce , nekdo si ji vsiml , tak ho nechce stratit)...
ze si dovoli jim odseknout , kdyz ji neco vytykaji(odvazna holka, sama proti vsem a ona drzou si jeste dovoli se obhajovat)
Claire tise sedela, nic nerikala a tak jsem ji vyzvala, at nam rekne jak se citi v tehle tride a co by mohla deckam ona vytknout...
myslim , ze nasla spravna slova , kdyz popsala sve pocity ... decka ji pozorne poslouchala... ..jedine co vytyka ostatnim , je to , ze ji odstrkuji bez toho aby ji lepe poznali ,ne jen povrchne.
Jeste tentyz den ji moje dcera pozvala s ostatnimi 2 kamaradkami k nam na obed na patek... ... .uvidime, necham je samotne ... .

Ale vite co?... ... ... ... behem tehle diskuze... ... .vyslo najevo , ze jsou v teto tride jeste 2 jine deti , ktere jsou odstrkovany... Ti se do diskuze nezarazovaly, jen jim tise tekly slzy... ale jelikoz ony nejsou tak vybojne a nebojuji o sve mistecko ... . a to je pro ne jeste horsi nez pro Claire.
Zeptala jsem se moji dcery , proc je take nepozve... .pry " NE, co bysme si s nima povidali"... .ach jo... jak pomoci temhle detem?
Tem co se nebrani, tem co se izoluji mozna i sami?

omlouvam se neni-li to prilis srozumitelne a mozna i zbytecne zdlouhave a cekam na vase reakce...
hezke odpoledne


 
ayka
13.05.10
12:45
Nereg.

IP: .*
Tilly: s tou vymenou skoly , to neni mozne, je tu jen tahle... ..
navic vis co? Oni jakoby to ty decka nosily na sobe, obycejne se tyhle situace opakuji i v novych skolach
 
Tilly
13.05.10
13:09
Reg. před 2016

Já vím, tyto děti to nosí na sobě a právě proto musí změnit vizáž, jinak vlasy oblečení
 

Warning: require_once(../_headers/minibanner.php): failed to open stream: No such file or directory in /usr/local/hosting/home/vestirna.com/web/www25x/forum/ukaz_plugin.php on line 184

Fatal error: require_once(): Failed opening required '../_headers/minibanner.php' (include_path='.:/usr/share/php') in /usr/local/hosting/home/vestirna.com/web/www25x/forum/ukaz_plugin.php on line 184